Drift av kiosken på kurlandsparken

Last ned: Kioskinstruks 2021

Rutiner for corornatiltak:Rutine for kioskdrift mht corona sesong 2021

Kioskvakter møter opp senest 30 minutter før kampstart for klargjøring av kiosken.

• Nøkkelsafe er til venstre for hovedinngang. Koden får dere tilsendt av lagleder/dugnadsansvarlig før deres uke. Husk også å låse opp hovedinngang, slik at lagene får tilgang til toaletter.
  • Det er ønskelig at kiosken bemannes på alle kamper. Dere finner oversikt over kampoppsett på Fotball.no eller KurlandFK.no/kalender.
  • Det er en fordel å sette opp to personer pr. vakt. Barn og ungdom skal ikke ha vakt i kiosken uten at det er voksne tilstede.
  • Husk godt med vaffelrøre de dagene det er flere barnekamper, minimum 4 liter.
  • Kasse/kontant-beholdning skal ikke ligge natten over i kiosken, dere må selv sørge for å overbringe den til de som skal ha kioskvakt etter dere. iPad benyttes i kassaløsning, og pass derfor på at dette utstyret blir ladet til neste vakt. Etter siste vakt kan dere la kassa ligge igjen i kiosken, så sørger Kiosk-gruppa for overlevering til neste lag på lista.
  • Dersom ditt lag avlyser eller flytter kamper, husk å gi oss beskjed sånn at vi kan informere det laget som har kioskvakt-uke.
  • Detaljerte prosedyrer for kasse og dagsoppgjør skal følges. Oppslag i kiosken beskriver disse.
  • Kioskvaktene skal påse at dommerne fyller ut skjema og setter det i perm. Utbetalinger blir via bank. Egen instruks om dette ligger i kiosken. Dommere får en gratis brus eller kaffe.
  • Kurland skal ha kampvert under kampene, det er laget som skal spille kamp som skal stille med kampvert. Last ned beskrivelse av kampvertrollen: Kampvert, eller se info her: https://www.fotball.no/globalassets/klubb-og-leder/kvalitetsklubb/niva1/kampvert.pdf
  • Kioskvaktene får gratis te/kaffe. Øvrige varer betales for etter prisliste
    .

Klargjøring av kiosken:

1. Trakte kaffe og koke tevann – Fyll kaffen og tevann over til kanner når den er ferdig
  2. Sette på vaffeljernet
  3. Ta sjokoladen ut av kjøleskapet og sett den på hyllen
  4. Finne frem og sette på toastjern
  5. Sett frem syltetøy
  6. Se og følg instruksen for kasseløsning som ligger i kiosken
  7. Lås opp lemmene og døren til klubbhus (samme nøkkel som til kiosken) og sett ut ÅPEN KIOSK-skilt.
  8. Nå er det klart for salg (og vaffelsteking)

Stenging av kiosken:

1. Kontakter til vaffeljern, toastjern og kaffetrakter tas ut
a. Rengjør vaffeljern, toastjern og kaffetrakter
2. Sett sjokolade og syltetøy i kjøleskapet
3. Fyll opp brus i kjøleskapet ved behov
4. Vask opp brukt utstyr og tørk over alle overflater
5. Feil over og vask gulvet. Engangskluter til gulv.
6. Alle skittene kluter legges i de små «bøttene» bak kiosken
7. Tell opp kasse, ta avstemning på bankterminalen og fyll ut «dagsoppgjør-skjema». Viktig at dette blir fylt ut riktig!
8. Sett inn «Åpen Kiosk» – skiltet og lås lemmene til kiosken
9. Plukk søppel utenfor kiosken og skift søppelpose i søppelkassen ute ved behov
10. Kast søppel og skift pose inne i kiosken
11. Slå av lyset inne i kiosken og klubbhuset. Husk å låse begge låsene!
12. Legg nøkkelen i nøkkelsafe og lever kassen videre.

Hvis dere ser at det mangler varer eller det begynner å bli lite, gi beskjed til kiosk-gruppa;

Kioskansvarlige 2021:
Sara Nærstad: 900 65715

GOD VAKT OG LYKKE TIL MED SALGET!

Dommergodtgjørelse:

Kurland Fotballklubb har fastsatt følgende dommergodtgjørelser for sesongen 2021.

Klasse HD AD
*Seniorkamper kvinner og menn (11-er). opp til og med 2.div 800 550
G18-19 år, 11’er (opp til og med 2.div) 650 500
J17 år, 11’er 600 450
G/J 15-16 år, 11’er 550 400
G/J 15-17 år, 9’er 500 300
G/J 14 år, 11’er 500 350
G/J 13-14 år, 9’er 450 250
G/J 12 år  9’er 400
Barnefotball 10-11 år (evt.  12 år), 7’er 250
Barnefotball  8-9år, 5’er 150
Alle klasser over 12 år, 7’er/5’er 450
Kjøregodtgjørelse 3,50/km

* Fastsatt av Norges Fotballforbund

Dommerne får en brus pr kamp de dømmer. Gi gjerne KFKs klubbdommere en vaffel også, dersom det er rester.

Dommere satt opp av Akershus Fotballkrets i ungdom og voksenfotball får betalt av klubbens kasserer til dommeres konto. Lagleder skanner og sender regning til klubbens kasserer.  (imanwinkelman@hotmail.com)

Dommere på kampene i barnefotball (7 til og med 12 år) får oppgjør via bank og ikke kontanter fra kassen. Det skal fylles ut dommerregning som står i egen perm i kiosken. Dommer som dømmer flere kamper en kveld, kan bare kreve reisegodtgjørelse for en av disse.

Dersom et lag fra Kurland uteblir fra hjemmekamp uten å varsle, eller varsler så sent at dommer ikke får beskjed og vedkommende møter opp på Parken, skal dette laget dekke dommerens kampgodtgjørelse og reiseutgifter mot dommerregning.

Ønsker du å bli medlem?

Cras ultricies ligula sed magna dictum porta. Sed porttitor lectus nibh. Donec rutrum congue leo eget malesuada. Cras ultricies ligula sed magna dictum porta.Cras ultricies ligula sed magna dictum porta. Sed porttitor lectus nibh. Donec rutrum congue leo eget malesuada.