Etter «Slaget om Lørenskog» lÃ¥ Fjellhamar-gutta ydmyket og skamslÃ¥tte igjen pÃ¥ slagmarken, mens tøffe, staute karer fra Kurland stod igjen som seierherre. Dermed ble gutta kronet som «Konger av Lørenskog» og i den forbindelse sÃ¥ forventer vi ogsÃ¥ bli behandlet som nettopp dette.

På søndag kommer vi hjem igjen til Løvens Hule, og siden sist har noen krigere falt mens andre krigere har kommet til. Det kommer vel ikke som noen overraskelse hvis jeg sier at nye spillere har blitt skadet, denne gangen handler det om lyskestrekk, brukket negl, papirkutt mellom fingrene og skrubbsår på kneet. Livet som kriger er knalltøff, men vi skal nok klare å stå i det.

Sist gang nådde vi 40 tilskuere ble det sagt, meget bra oppmøte men vi kan ikke stoppe der. Vårt neste mål er 50 tilskuere, og hvis vi iløpet av sesongen når 100 tilskuere på en av våre kamper så garanterer vi å spille opp til fest. Tja, om det ikke blir fest så skal det ihvertfall lønne seg å møte opp på vår første hjemmekamp etter at målet om 100 tilskuere er nådd. Kanskje venter det en overraskelse på de som møter opp? Det finner du kun ut i tide hvis du møter opp. Du skal ihvertfall angre på at du ikke var der.

Sommeren er så smått på vei, 17.mai er like om hjørne, men først kommer en nydelig helg. Du starter med tacokveld med familien på fredagen. På lørdagen tar du med deg barn eller barnebarn ned på Kurlandsparken og åpen dag. Det blir spilt oppvisningskamper mellom ung og gammel, loddsalg med flotte premier, kiosken står for påfyll av mat og drikke. Det går også rykter om at grillen skal tennes. La oss møtes på Kurlandsparken i skjønn forening, ung og gammel, stor og liten, lys og mørk. Og la oss ha en fantastisk dag i fotballens tegn.

Og akkurat i det du trodde helga var over sÃ¥ snører du pÃ¥ deg skoene og gÃ¥r ned til Parken igjen for Ã¥ hylle de nykronede «Konger av Lørenskog». Heltene er tilbake igjen pÃ¥ Kurland og spiller opp til dans, sola skinner og kiosken er Ã¥pen. SÃ¥ pÃ¥ søndag er det rene kinderegget som Ã¥pner seg for dere. Denne muligheten vil du ikke gÃ¥ glipp av.

PÃ¥ søndag er det «Fælingen fra Rælingen» som kommer til Løvens Hule.

La oss sammen sende dem hjem til hoppbakken i skam, ydmyket og svimeslått av Kurlands staute karer.
La oss ta tilbake kioskrekorden.
La oss nå målet om 100 tilskuere.

Det eneste du trenger å gjøre er å tømme myntskåla på kjøkkenbenken, snøre på deg skoene og ta turen ned på Kurlandsparken, for å tømme kiosken og la deg underholde av høyst ordinære apekatter.

Altså……Kurlandsparken, søndag 15.mai kl.18.

Nok en gang vil jeg henstille alt tilgjengelig helsepersonell om Ã¥ innfinne seg pÃ¥ «Parken» denne søndagen. Vi har behov for bÃ¥de massasje, skadebehandling og trøst.

Da ses vi på Parken på søndag!!